Směrování nebo cíl?
Hned na úvod začnu s tím, že směřování organizace je pro mě důležitější než samotné cíle organizace. To znamená, že směr nadřazuji cíli. Toto mé vnímání...
Unikátnost jako konkurenční výhoda
Unikátnost a jedinečnost se mohou stát vaší konkurenční výhodou – bez ohledu na to, zda máte vlastní produkt nebo službu, bez ohledu na velikost organizace,...
Rozhovor: Strategie na úrovni materiálového a informačního toku – Evoluce materiálového a informačního toku
Podívejte se a inspirujte se prvním videem z naší nové série zaměřené na strategii na úrovni materiálového a informačního toku v organizaci. Celá série...
Křivka učení a efektivita vzdělávání
Na každém kroku se setkávám s tím, jak důležité je vzdělávání pro organizaci, jak máme rozvíjet naše klíčové kompetence, jak budovat učící se organizaci....
Produktivní neznamená být i efektivní
Během dne chci být produktivní. Mám k dispozici určitý čas a ve svém kalendáři si dávám úkoly a cíle, které chci splnit. Na týdenní bázi si dávám své osobní...
Vnitřní kompas potřebuje každý z nás
Každý – člověk i organizace – někam směřujeme. Možná si to neuvědomujeme, avšak každou naší myšlenkou, každým rozhodnutím, každým činem tento směr ovlivňujeme....
Jaký je v tom rozdíl?
Existují různé manažerské přístupy ke zlepšování procesů. Já rozlišuji tři základní – Lean, TOC a Six Sigma. V čase se tyto přístupy různě uplatňovaly,...
Rozhovor na téma: Strategie na úrovni materiálového a informačního toku 
Tento rok pokračuji již čtvrtou sérií rozhovorů na téma strategie. První série byla zaměřena na téma Pyramida cesty k cíli, které se orientovalo na celkové...
Inspirace zkušeností: Podnikatelský model – zkušenost a výzva
Tento rok jsem se rozhodl rozšířit obsah sekce #iTalk o novou platformu – Inspirace zkušeností. Jejím cílem je předávat znalosti, postřehy a pohledy na...
Integrita v týmu
Integritu a její hodnotu v týmu může každý z nás vnímat z různých úhlů pohledu, a to možná i vinou kontextu. V posledních pár měsících jsem si tohoto prvku...
Nauč se vidět plýtvání a ztráty
V každé knize nebo článku o štíhlých procesech se na úvod dočtete něco o plýtvání a ztrátách. Není tomu tak náhodou. Eliminace plýtvání a ztrát je jedním...
KAIZEN a cesta neustálého zlepšování
Mnozí z nás se již setkali s pojmem Kaizen, což lze volně přeložit jako „změna k lepšímu“. Tento systém kontinuálního zlepšování je dnes zaváděn...
1 2 3 4 5